Appingedam, 26 april 2024
Onderwerp: de Reünie en het Corona virus
Hallo Bezoeker,
We zitten met een probleem en jullie vermoedelijk ook. Het Corona-virus beheerst momenteel het leven en wij hebben als commissie bij elkaar gezeten met de vraag hoe we erop moeten reageren. Er is geen zinnig woord te zeggen over hoe het zich ontwikkelt. Maar wij als gastheer zijn genoopt er naar te kijken en open kaart te spelen. Maatregelen zijn er vooralsnog niet.
Er kunnen zich een paar scenario’s voordoen.
-
Corona onrust neemt af:
het eerste is dat de Corona-onrust zienderogen afneemt en er op 4 april niets meer aan de hand is. De reünie gaat gewoon door;
-
Corona onrust neemt toe:
het tweede is dat het aantal ziektegevallen flink toeneemt en er allerlei maatregelen worden genomen. Die zouden ertoe kunnen leiden dat we de reünie noodgedwongen moeten uitstellen (vermoedelijk tot 10 oktober);
-
Te veel afzeggingen:
het derde is dat veel reünisten zelf afzeggen voor ons evenement op 4 april, omdat ze geen enkel risico willen nemen (een groot deel van ons behoort immers tot de risicogroep). In dat geval zouden we door de ondergrens van 125 deelnemers kunnen zakken waardoor het financieel onmogelijk wordt de reünie overeind te houden, maar een reeks afzeggingen kan ook tot gevolg hebben dat de groep zo krimpt dat anderen weer vinden dat het minder de moeite waard is geworden.
Dat laatste scenario houdt ons momenteel het meest bezig. Er zijn misschien nu al wel mensen die overwegen zich af te melden. Laat ons dat dan (vóór 15 maart) weten, houd het asjeblieft niet stil en voor jezelf. We hebben een gemeenschappelijk probleem. De grootte van die groep op deze datum bepaalt onze positie omtrent het al of niet laten doorgaan van de reünie.
Afmelden vóór 15 maart a.s.
Het is misschien goed te vertellen dat we het inschrijfbedrag van € 50,00 minus de door ons gemaakte kosten (website, stichtingskosten, bankkosten, etc.) terugstorten bij afzegging. Dat is redelijk want als we iedereen het volledige inschrijfbedrag teruggeven dan moeten de commissieleden persoonlijk opdraaien voor die kosten die tot nu toe gemaakt zijn. Deze kosten bedragen € 7,50 per persoon. Stuur in dat geval even een mail.
Afmelden ná 15 maart a.s.
Ervan uitgaande dat de reünie wel doorgaat, moeten we op deze datum de reserveringen (Ekenstein, boot, etc.) definitief maken. Dat heeft tot gevolg dat bij een afmelding na deze datum er geen restitutie kan plaatsvinden van het inschrijfbedrag.
In geval van uitstel
Vlak na 15 maart zullen we beslissen of we de reünie wel of niet laten doorgaan. In het geval de reünie om eerdergenoemde redenen niet doorgaat, zal deze verplaatst worden naar 10 oktober. Je hebt dan de mogeljkheid om je inschrijfgeld te laten staan tot deze nieuwe datum. In dat geval betaal je geen € 7,50 aan administratiekosten. Je hoeft even niets te doen: wij nemen contact met je op.
Mochten er naar aanleiding van deze mail nog vragen zijn, kun je altijd contact met ons opnemen via info@rhbs-appingedam.nl
De reüniecommissie
Kor Zwart, Ingrid Japenga, Bouke Nielsen en Derk Kremer
|